WordPress opdringerige pop-ups

by

WordPress opdringerige pop-ups
Heb je een WordPress website met een pop-up? Dan heeft dit invloed op je zoekresultaten in Google. Sinds begin dit jaar straft de zoekmachine deze pop-ups namelijk af in de zoekresultaten. Je komt hiermee dus veel lager in de rankings te staan.

Volgens Google voeren steeds meer mensen een zoekopdracht uit via een mobiel apparaat. Wanneer je als bezoeker het zoekresultaat aanklikt, kreeg je vaak een scherm vullende pop-up te zien, in plaats van de content die je verwachtte. Vaak bood een pop-up een kortingsactie aan.

Google straft opdringerige pop-ups af
Google vindt dat gebruikers van de zoekmachine de content te zien moeten krijgen, die ze verwachten. Als je een titel in een bericht in Google aanklikt, dan verwacht je om dit bericht te lezen. Je wilt dus geen aanbieding zien. Om haar gebruikers de juiste service te bieden, straft de zoekmachine deze opdringerige pop-ups af. Wel zijn er een aantal uitzonderingen voor cookie-meldingen, pop-ups die een kleine deel van het scherm vullen (zoals app-banners) en leeftijdsverificatie.

Alternatieve pop-ups op je WordPress website
Gebruik je een pop-up die op een mobiele device (bijna) schermvullend is? Zorg er dan voor dat je een alternatief inbouwt of laat inbouwen. Hiermee kom je weer hoger in de zoekresultaten te staan. Er zijn verschillende alternatieven voor pop-ups voor een WordPress website:

  • Inline content
  • Op-in bars
  • Twee-traps pop-ups

Deze alternatieven kun je weer inbouwen met de professionele WordPress plugins.

Inline content
Je kunt er voor kiezen om een aanbieding een vaste plek op elke pagina van je website te geven. Maak bijvoorbeeld in de zijbalk een widget waar bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief of mee kunnen doen aan een actie. Of onderbreek de pagina op de helft met een opt-in blok. Dit is een soort van advertentieblokje waarin je de bezoekers een aanbod doet.

Opt-in bars
Een ander alternatief voor een schermvullende pop-up is een opt-in bar. Dit is een smalle balk die je onderin of bovenin de webpage plaatst. In deze balk doe je de bezoekers een aanbod. De opt-in bar lijkt heel veel op een pop-up, maar vult niet het hele scherm en wordt dan ook niet als ‘opdringerig’ gezien.

Twee-traps pop-ups
Bieden de twee bovenstaande alternatieven te weinig ruimte? Dan is het mogelijk om een pop-up in twee stappen te creëren. Dit kan door een button of link aan de pagina toe te voegen. Als de bezoeker hier op klikt, verschijnt de pop-up in beeld met je aanbod. De pop-up verschijnt dan niet meer ongevraagd in beeld. Zo voldoe je toch aan de regels die Google stelt.

Er zijn verschillende professionele WordPress plugins, waarmee je deze alternatieve pop-ups kunt inbouwen in je WordPress website, zoals het Optin Bars Pack voor Ninja Popups, de Bloom eMail Opt-In plugin of Thrive Leads.

 

 

 


Geef een reactie