WooCommerce of Magento?

by

WooCommerce of Magento?
Bezig met het opstarten van een webshop? Dan ben je natuurlijk op zoek naar een goede E-commerce oplossing. Hiervoor heb je de keuze uit Magento of WooCommerce. Beide platformen zijn populair en zitten elkaar niet in de weg. Maar wanneer kies je nu voor WooCommerce en wanneer voor Magento?

Wat wil je met je webshop?
Om te bepalen welk platform de beste keuze is voor jou, is het van belang om eerst op papier te zetten wat je wilt:

  • Een website met een kleine webshop of een grotere dedicated webshop?
  • Het aantal producten dat je wilt verkopen
  • Een nationale of internationale webshop
  • Het jaarlijkse budget dat je wilt hanteren

Als je dit allemaal op een rijtje hebt, kun je beter bepalen welk platform je kiest. Is dit  WooCommerce of Magento? Wij hebben even de belangrijkste voordelen van beide eCommerce oplossingen voor je opgesomd.

Voordelen Magento

  • Voor Magento zijn er kant- en- klare templates verkrijgbaar
  • Magento kan aan elk systeem worden gekoppeld. Voorbeelden hiervan zijn datakoppelingen met eBay, Amazon en kassasystemen.
  • Magento kent honderden functionaliteiten
  • Magento is puur gericht op eCommerce

Voordelen WooCommerce

  • Met WooCommerce heb je ook direct de beschikking over WordPress
  • WooCommerce is een eenvoudige eCommerce oplossing die je snel kunt leren
  • De kosten voor het bouwen van een webshop met WooCommerce liggen relatief laag
  • WooCommerce kan op elke shared hosting omgeving worden gedraaid
  • Een WooCommerce-website kun je eenvoudig vormgeven

Rich Snippets gebruiken
WooCommerce lijkt vooral geschikt te zijn voor de wat kleinere webshops. Dit roept bij webshop bezitters al direct de vraag op of hun webshop dan wel gevonden word met dit platform. Grotere webshops die gebruikmaken van Magento kunnen dan immers eerder gevonden worden. Een bekend voorbeeld is eBay. Deze webshop heeft als voordeel dat klanten zelf steeds voor unieke content zorgen, waardoor ze ervoor zorgen dat eBay altijd hoog in de zoekresultaten staat. In ons land is Marktplaats een groot voorbeeld. Ook als je een kleinere WooCommerce-webshop wilt beginnen, loont het om zowel eBay als Marktplaats eens goed te bekijken op SEO-gebied. Let bijvoorbeeld eens op de Metatag Description en de trefwoorden die er gebruikt worden. Zo maakt eBay gebruik van Rich Snippets, oftewel Rijke Snippers. Deze codes vertellen aan de zoekmachines wat het product is. Potentiele klanten zien dan in een oogopslag wat de webshop verkoopt.

Rich Snippets zijn onmisbaar voor elke webshop. Het maakt hierbij niet uit of je gebruikmaakt van WooCommerce of Magento. Deze codes zorgen voor een nog betere optimalisatie. Om Rich Snippets op je website te integreren, heb je een plugin nodig. Deze kun je eenvoudig downloaden. De prijs voor een Rich Snippet-plugin is redelijk hoog. Je betaalt hier al snel 50 euro of meer voor. Maar aangezien je nog sneller gevonden wordt, verdien je deze investeren snel weer terug.

Conclusie
WooCommerce is het meest geschikt als je een webshop hebt met minder dan 500 producten en als je geen plannen hebt om groter te groeien. Als je een grotere webshop wilt opzetten of groeiplannen hebt, dan is Magento weer de beste oplossing.

Toch graag in een vrijblijvend gesprek de voor en nadelen met elkaar bespreken? Neem dan contact met ons op!


Geef een reactie