Meer verkeer genereren met e-mail marketing

by

Meer verkeer genereren met e-mail marketing
In maart van dit jaar publiceerde het bedrijf e-Village de e-mail benchmark 2017. Dit rapport was samengesteld aan de hand van data van 3,5 miljard e-mails en meer dan 17.000 e-mail campagnes. De conclusie: e-mailmarketing is van essentieel belang. Het is belangrijker dan ooit tevoren.

Door middel van e-mail genereer je verkeer naar je website. Bovendien is e-mail het middel om klantenservice te verlenen en verkopen te stimuleren. Bij e-mail gaat het er vooral om dat je echt op de klant inspeelt. Personalisatie op basis van het klantgedrag is dan ook erg waardevol. Toch wordt dit door veel marketeers niet gedaan. Dit is erg zonde, want zo laat je punten liggen. Met gepersonaliseerde e-mails verbeter je de klantenbinding en kan je de conversie verhogen. Natuurlijk lukt dit alleen als je het op een juiste manier toepast.

Goed leesbare e-mails op alle devices
Mensen maken vaker gebruik van mobiele devices dan desktops of laptops. Ruim 54 procent van de mensen opent de e-mail op een smartphone. Het gaat hierbij vaak wel om bulk e-mails. Natuurlijk wil je dat je e-mails goed leesbaar zijn op een mobiele device. Controleer dit dan ook regelmatig. Vooral als je een nieuw design of een andere indeling gebruikt.

Opvallen in de mailbox
Hoe zorg je ervoor dat je e-mails opvallen in de mailbox van potentiele klanten? Dit is natuurlijk een grote uitdaging. Zorg er in ieder geval voor dat je e-mail een goed, unieke en responsive design heeft, duidelijke en aantrekkelijke content en een opvallende call-to-action button.

Wat is de beste dag om e-mails te verzenden?
Hier is niet echt een duidelijk antwoord op te geven. Je kunt dit zelf testen door je e-mails op verschillende dagen te versturen.

 

 

 

 


Recommended Posts

Geef een reactie