Hoe zorg je ervoor dat je website betrouwbaar overkomt?

by

Hoe zorg je ervoor dat je website betrouwbaar overkomt?
Natuurlijk wil je dat bezoekers jouw website als betrouwbaar ervaren. Als ze dit niet doen, zijn ze met één muisklik weer weg. Er verschijnen veel verhalen over onbetrouwbare websites. Veel mensen hebben dan ook eerst een wantrouwende houding als ze een website voor de eerste keer bezoeken. Als website-eigenaar is het jouw taak om dit wantrouwende gevoel bij de bezoekers weg te nemen. Hoe doe je dat? Brandsfactory geeft je wat tips.

Zorg voor een SSL-certificaat
Met een SSL-certificaat toon je aan dat je website veilig is en wek je al snel meer vertrouwen. Eigenlijk is dit certificaat onmisbaar. Vooral als je een webshop runt. SSL is de afkorting van Secure Sockets Layer. Bij een SSL-verbinding zit er een beveiligd laagje tussen de server en de internetbrowser. Hiermee zijn je datagegevens beveiligd en komen ze niet in handen van hackers. Je herkent een SSL-verbinding aan de URL, deze begint met https://. Verder geven de meeste browsers ook aan of je website beveiligd is door een klein slotje achter de URL te plaatsen.

De kracht van klantervaringen
Klantervaringen hebben veel invloed op het gevoel van bezoekers. Door klantervaringen op je website te vermelden, win je sneller vertrouwen. Er zijn verschillende professionele bedrijven, die klantervaringen verzamelen en deze online plaatsen op hun website. Je kunt met deze bedrijven samenwerken. Kies hierbij wel voor een bedrijf dat echte klantfeedback laat zien en geen manipulatie toestaat. Dit komt nog betrouwbaarder over bij je bezoekers.

Schrijf een pakkende ‘over ons’ pagina
Wist je dat een van de meest bekeken pagina’s van websites de ‘over ons’ pagina is? Bezoekers willen immers meer weten over de mensen achter het bedrijf. Zorg dan ook voor een pakkende ‘over ons’ pagina. Vertel hier meer over je visie, waarom en wanneer je met je bedrijf begonnen bent en waarom klanten juist bij jou moeten zijn.

Plaats foto’s van de medewerkers, het team en je bedrijf op de site
Als je een fysieke winkel of een bedrijf inloopt, dan word je direct gegroet door een medewerker. Dit wekt al direct wat meer vertrouwen. Ditzelfde effect kun je ook met je website bereiken door foto’s te plaatsen van de medewerkers, het team en je bedrijf. Dit maakt het al direct veel persoonlijker en je wekt zo al meer vertrouwen bij de bezoeker. Laat professionele foto’s maken en gebruik geen online stockfoto’s die door meerdere websites zijn gebruikt.

Plaats blogs
Met blogs deel je jouw kennis met de bezoekers. Zo laat je zien dat je over de juiste vakkennis en ervaring beschikt. Speel met je blogs vooral in op vragen of problemen die onder jouw doelgroep leven. Als je met een blog je doelgroep antwoord geeft op een vraag of een probleem oplost, is dit een eerste stap om vertrouwen te winnen.

Duidelijke prijsinformatie
Vermeld je prijzen en tarieven duidelijk op je website. De meeste bezoekers willen hier niet zelf naar op zoek gaan en willen niet direct een offerte aanvragen. Ook als deze vrijblijvend is. Ze willen gewoon weten waar ze aan toe zijn en welke prijzen je vraagt. Geef dan ook een prijsindicatie. Vermeld de verzendkosten en de btw ook duidelijk op je website.

Plaats je contactgegevens op de site
Door je contactgegevens, zoals je telefoonnummer, e-mailadres en adres op je website te plaatsen, laat je zien dat je bereikbaar bent. Als je geen contactgegevens laat zien, dan lijkt het net alsof je iets te verbergen hebt.

De juiste uitstraling
Je website is je visitekaartje. Deze moet dan ook vertrouwen uitstralen. Het uiterlijk is het eerste waar bezoekers naar kijken. Het is dan ook van essentieel belang dat je website aansluit bij de verwachting van de bezoekers. Ga dus eerst na wat je doelgroep verwacht en waar ze tegenaan lopen. Als je dit weet, kan je het webdesign hier op af laten stemmen.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *