6 tips om Facebook succesvol in te zetten

by

6 tips om Facebook succesvol in te zetten
Wist je dat je Facebook ook kunt inzetten voor je bedrijf? Heel veel bedrijven gebruiken dit platform om contact te houden met hun klanten, hun producten en diensten te laten zien en vragen van klanten te beantwoorden. Hoe kun je Facebook goed inzetten voor je bedrijf?

Promoot berichten op Facebook
Als je een waardevol bericht op Facebook hebt geplaatst, is het zinvol om deze te promoten. Als mensen die je berichten liken of delen, zien anderen dit ook. Zo krijg je dus steeds meer likes. Je bereikt dus heel makkelijk andere mensen die nog niet bekend zijn met je Facebookpagina. Je krijgt eenvoudig nieuwe volgers die automatisch je berichten voorbij zien komen op hun tijdlijn.

Leg de focus niet op win-acties
Leg de focus niet op win-actie, maar biedt iets anders, veel waardevoller aan dat echt bij je doelgroep past. Natuurlijk kun je hier wel weer iets tegenover stellen, zoals een brochure, demo of fijne kortingsactie.

E-mailadressen verzamelen via Facebook
Zorg ervoor dat er achter jouw Facebookbericht een goede landingspagina staat. Zet de link bij je bericht en voeg een button toe waarmee jouw doelgroep direct naar de juiste pagina wordt verwezen. Als je de e-mailadressen hebt, kun je weer gerichte marketingactiviteiten ondernemen.

Maak gebruik van Facebook Business manager
Wil je het echt professioneel aanpakken? Maak dan gebruik van Facebook Business manager. Je kunt hier gratis gebruik van maken en deze optie biedt meer mogelijkheden dan de algemene promotie. Met de Facebook Business manager kun je een doelstelling bepalen en je doelgroep specifiek targetten. Je haalt dan nog meer uit je advertentiebudget.

Volg de doelgroep goed en ga met ze in gesprek
Word lid van communities waarin jouw doelgroep actief is, volg ze en ga met leden in gesprek. Toon interesse in personen, maar pas hier wel mee op. Geef iemand niet het gevoel dat je iets aan hem of haar wil verkopen. Maak liever duidelijk dat je een goede service hanteert en klantvriendelijk bent. Je legt dan sneller contact en mensen waarderen je meer. Ze zullen dan sneller een bezoekje brengen aan je website.

Zorg ervoor dat je content op de doelgroep aansluit
Als je Facebook wilt inzetten voor je bedrijf, dan is het natuurlijk belangrijk dat de content aansluit bij je doelgroep. Pas je berichten hier dus op aan.


Recommended Posts

Geef een reactie